Welkom aan boordd

Wij zijn De Roerganger. Een begrip in Roermond en omstreken als het om watersport gaat. We bieden sloepverhuur en vormen als zeilschool voor velen de eerste kennismaking met onze passie: het water.

Onze unieke locatie verbindt de rust van de natuur met het bruisende gevoel van de stad. Roergangen noemen we dat. Even alles op de wal achter je laten en genieten van het water. Dát gevoel van vrijheid en het plezier van jou als onze gast, dat is ons product.

Even terug in de tijd

In 2000 zijn we begonnen in de haven van Hermus Watersport onder de naam Watersportschool Frissen. De watersportschool en bootverhuur bleef maar groeien, waardoor we ons in 2011 gevestigd hebben op Resort Marina Oolderhuuske. Een prachtige en unieke locatie, die ons de kans gaf om nog verder uit te breiden. Met de verhuur van meer dan 20 zeilboten, 15 sloepen en 30 peddelboten, en ruim 30 zeilboten voor onze opleidingen, zijn we uitgegroeid tot de grootste zeilschool en bootverhuurder van Limburg.

Tijd voor een frisse wind

2021 brak aan en we vonden het tijd voor een frisse wind. Met een nieuwe naam en een nieuw logo, die een connectie heeft met de prachtige plek waar we ons in bevinden. We kunnen het wel proberen uit te leggen, maar eigenlijk kunnen we het beter laten zien. Kijk maar eens hieronder. Mooi hè?

En eigenlijk is het heel erg simpel. Een Roerganger is iemand die aan het roer staat, het is een directe link met Roermond én het past gewoon bij ons. We worden blij als we zoveel mogelijk mensen kunnen laten roergangen. Wat roergangen betekent? Gewoon, even ontsnappen uit de dagelijkse realiteit op het water. Aangenaam (opnieuw) kennis te maken. Frissen heeft een frissere naam: De Roerganger.

—> Er is zelfs een nieuw werkwoord ontstaan vanuit onze nieuwe naam.

roergangen [roer·gan·gen] werkwoord
op het water genieten, loslaten, verkennen, lachen en verwonderen in Roermond